STEAUA vs. Fcsb, confuzia clasică întreținută de presă și instituțiile de fotbal

Televiziunea nu este o fereastră deschisă spre lume, cum ne amăgesc lucrătorii și ideologii ei. Ea devine un scop în sine, independent de ceea ce privim, este un drog care se cere consumat mereu. Realul devine mai real decât realul însuși, ne dă impresia de participare, dar este mai mult creatoare a unei confuzii generale.
Televiziunea stăpânește viața cotidiană, iar noi nu suntem conștienți de această tiranie. Ecranul ocupă locul central al vieții noastre cotidiene, invadând spațiile publice. Forța micului ecran este cu atât mai mare, cu cât ea se bazează pe credibilitatea oferită de imagine, ceea ce omul văzând cu ochii lui fiind considerat veridic. Fluxul de imagini și știri ne invadează viețile și devenim ceea ce vedem.
“Toate aceste milioane de oameni, de la numele publice uriașe la oamenii din tribune și din fața televizorului (… ) susțin că echipa din Liga 1 este STEAUA”, ne spune domnul Mironică.
“Eternul Derby”, “Marele Derby”, “Derby de România”, titrează marele ziare de sport sau auzim pe la programele de știri.
Se promovează falsa imagine a unui spectacol, a unui război de tradiție, a unei încleștări între doi coloși ai fotbalului românesc. Știm și probabil sunteți destui care știți de ce. Un campionat ce se prezintă anost, meciuri cu câteva sute de suporteri în tribune, echipe cu 40 de abonați – iată rețeta unui eșec financiar. Da, despre asta este vorba, pentru că la acest aspect se reduce totul. Rețeta financiară a televiziunilor este egală cu zero în lipsa unui nume important precum este STEAUA. Numele acesta vinde, vinde publicitate, aduce audiență și spectatori în tribune (câți au mai rămas).
Și atunci de ce să ne mai surprindă gestul LPF, o asociație ce nu a fost ferită de scandaluri de corupție, inclusiv după plecarea „groparului” fotbalului românesc, Dumitru Dragomir, de a promova acest meci ca pe cel mai mare derby al României?
Banul dictează, însă pasiunea și iubirea față de istoria echipei aduc lumea la stadion.